00:27 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

چرخ اقتصاد

ضرورت حرکت به سوی اقتصاد با ثبات / معیشت مردم دغدغه من است
پایگاه خبری راد: در شرایط کنونی راهبرد «اصلاحات اقتصادی با رویکرد رشد اقتصادی پویا، ‌پایدار و اشتغال­زا» ضرورتی اجتناب ناپذیر است. این شرایط ایجاب می‌کند که سیاست­های اقتصادی در یک فرایند منطقی و توالی زمانی مناسب با بهره‌گیری از توانمندی‌های اندیشمندان دانشگاهی وصاحب نظران مستقل و مجرب، درجهت ایجاد تعادل در بازارهای مختلف و همچنین تعامل سازنده با اقتصاد جهانی و تحکیم بنیان­های اقتصاد صورت پذیرد.
ماندگاری یا انزوا!
پایگاه خبری راد: یکی از نقاط ضعف وزرای پیشین صنعت، معدن و تجارت انتخاب اشتباه راه و روش مدیریت بر حوزه و استفاده از مدیران میانی ضعیف بود که این مهم می تواند وزارت رحمانی را نیز به چالش بکشاند.
انتقاد بخش خصوصی از چندگانگی تصمیم‌گیری و رانت
پایگاه خبری راد: نمایندگان اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی انتقاد خود را از چندگانگی تصمیم‌گیری و وجود رانت در کشور اعلام کردند.
شکوفه‌های میوه مازندران در نطفه خفه شدند
پایگاه خبری راد: این روزها زیاد صحبت از گرانفروشی می‌شود و از تخم مرغ گرفته تا میوه و دست آخر به پوشک بچه هم شامل این افزایش قیمت ها شده‌اند و در این میان نظارت ناظران نیز کیفیت لازم را ندارد.
دست و پا زدن واحدهای صنعتی برای ماندن
پایگاه خبری راد: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز با اشاره به ضرورت تامین ارز برای تهیه مواد اولیه واحدهای تولیدی افزود: در خصوص تامین ارز مورد نیاز واحدهای صنعتی باید سریع‌تر تصمیم‌گیری شود تا واردات مواد اولیه آنها با مشکل مواجه نشود.
اردوهای ورزشی در ترکیه و ارز آوری!
پایگاه خبری راد: بخش خصوصی می تواند و باید بازوی بخش دولتی در ایجاد اشتغال و به حرکت در آوردن چرخ اقتصاد باشد اما این بازو نمی تواند هر روز با تنه اصلی که همان دولت باشد مشکل داشته و به جنگ و دعوا بپردازد.
عوارض خروجی ۴۴۰ هزار تومانی کجا هزینه شد؟ / سفر بالاخره گران شده یا ارزان؟
پ‌ایگاه خبری راد: آیا جاده‌های کشور مناسب است؟ آیا هتل‌های استاندارد داریم؟ مدعی هستیم از امن‌ترین کشورهای جهان هستیم، اما چرا گردشگری آنطور که باید باشد نیست؟ گردشگری داخلی وضعیت مطلوبی ندارد و خطرات بسیاری در سفرهای داخلی محتمل است. مجادله بر سر ارز مسافرتی هنوز پایان نیافته و آژانس‌هایی که تورهای خروجی را برگزار می‌کردند زنگ خطر ورشکستگی را به صدا درآورده‌اند، از طرفی تناقض‌ها درباره رشد سفرهای داخلی و ارزان شدن مسافرت‌های داخلی و خارجی همچنان ادامه دارد.
تیغ دو لبه فشار مالیاتی بر تولید
پایگاه خبری راد: معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان این‌که فشار مالیاتی وارد بر حوزه تولید همانند تیغی دو لبه است، گفت: از دولت درخواست می‌کنیم که از فشار مالیاتی در حوزه تولید بکاهد.
"پیراهن‌های ایرانی" در حسرت صادرات
پایگاه خبری راد: به گفته رئیس اتحادیه پیراهن‌فروشان و پیراهن‌دوزان، بازار داخلی این صنف با رکود مواجه است و با وجود آنکه می‌توان از بازارهای صادراتی بهترین نتیجه را دریافت کرد، متاسفانه صادراتی در این حوزه صورت نمی‌گیرد.
 در عمل با مفسدان اقتصادی برخورد شود
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: گرچه مردم ایران شرایط بی‌ثباتی بازار و افت ارزش پول ملی و تلاطم در بازار ارز و طلا، رکود اقتصادی و کمبود سرمایه‌گذاری و وضعیت نابسامان اقتصادی را تحمل می‌کنند اما تحمل این را که سرمایه‌های این کشور توسط برخی به ظاهر دولتمرد به چپاول برود و فساد و تبعیض در کشور نهادینه شود، ندارند.
هزینه تولید عناصر استراتژیک در کشور بیش از دنیاست
عضو هیات عامل ایمیدرو با تاکید بر این‌که 70 درصد از 8 هزار میلیارد دلار گردش مالی اقتصاد منابع طبیعی مربوط به 7 عنصر می‌شود، گفت: آمارها نشان می‌دهد هزینه تولید عناصر استراتژیک در کشور بیش از دنیا است که برای ارتقای جایگاه صنعت معدن نیازمند سرمایه‌گذاری‌های بیشتر هستیم.
ضرورت اصلاح نظام تعرفه‌ای واردات
پایگاه خبری راد: یک دکترای اقتصاد گفت: دولت با اصلاح نظام تعرفه‌ای واردات به افزایش مصرف کالای ایرانی کمک کند.
بیشتر کارگران زیر خط فقر زندگی می‌کنند
پایگاه خبری راد: یک فعال کارگری با بیان اینکه بخش اعظمی از کارگران زیر خط فقر هستند، گفت: در شرایطی که کارگران با تمام توان پای تولید ایستاده‌اند تا چرخ اقتصاد ایران به گردش درآید و خط تولید کارخانه‌ها متوقف نشود، صحبت از افزایش پنج درصد و ۱۰ درصد حقوق شایسته نیست.
صفحه قبل | صفحه بعد